Berikut ini adalah kunci jawaban “..Executives at a small e-commerce company are debating Google Ads performance metrics…” yang merupakan salah satu soal yang umum dikeluarkan pada saat ujian sertifikasi Google Ads Search.
Daftar Isi
Soal Lengkap
Executives at a small e-commerce company are debating Google Ads performance metrics. If the budget is unlimited as long as return on investment (ROI) is positive, which recommendation best positions the company for maximum profit?
- Ad spend should always be 7% of revenue, which should be used as the target ROI
- Determine whether the campaigns are profitable, then test different target cost-per-acquisition (CPA) bid increases to see which maximizes total profit
- The company’s email campaigns are the most profitable, with a cost-per-acquisition of £15, so it should use that as a benchmark when setting target cost-per-acquisition (CPA) bids
- Decrease the target cost-per-acquisition (CPA) for the campaigns from £15 to £10 to drive an increase in profit per customer
Jawaban
- Determine whether the campaigns are profitable, then test different target cost-per-acquisition (CPA) bid increases to see which maximizes total profit
Penjelasan
Soal ini menanyakan tentang apa rekomendasi terbaik untuk mendapatkan keuntungan yang maksimal. dengan catatan anggaran iklan yang ditetap kan tidak terbatas selama Return on Investment (ROI) nya berada di angka positif.
Jawaban yang paling tepat dari pilihan-pilihan di atas adalah menentukan terlebih dahulu apakah kampanye yang dilakukan menguntungkan, lalu menguji dengan cara menaikkan bid target CPA beberapa kali untuk melihat di titik mana bid harus ditetapkan agar dapat memberikan keuntungan maksimal.